Hvad er det BEDSTE ved at være blogger egentlig?

De 10 (Lillemor-reviderede) kostråd til mødre! Selv tak!

20170331_212921

  1. Spis varieret! Brug Y-tallerkenen som vist ovenfor. Det er vigtigt at spise varieret – husk det! Marabou fås eksempelvis både med mandler, Oreo’s, Daim mv. Du må tænke ud af posen!
  2. Drik masser af va (i) nd! Også kendt som mor-benzin. En bil kan ikke køre uden benzin. Det samme gælder en mor krop. KAN.IKKE.LADE.SIG.GØRE.UDEN.DEN.RØDE.DRUE. Det er jo ikke fordi vil vil!! Det er fordi vi skal!! Hvilket bringer mig videre til næste vigtige kostråd…
  3. Spis frugt og mange grøntsager! Frugt er fx vindruer→Vindruer bliver til vin→Vin er derfor frugt. Grøntsager kommer fra jorden→Fra jorden vokser fx kakao-bønner→Kakao-bønner bliver til chokolade→Chokolade er derfor grøntsager. Fornemmer I den røde tråd?
  4. Vælg fuldkorn! Bygmalt er korn. Øl er lavet af bygmalt. Du bliver fuld af korn. Ergo er øl fuld-korn. Vi kan kalde det en korn-smoothie. Det er godt for dig! Drik det når børnene bliver for irriterende.
  5. Spis fisk flere gange om ugen! Lugt af fisk flere gange om ugen! Det er hårdt at have børn. Når krapylerne endelig sover, så SLAP AF! Lad være med at brug tiden på at gå i bad (og for guds skyld ikke rengøring!) Sæt dig foran dummekassen og se lige præcis det der gør dig glad. Du kan bade når de bliver teenagere.
  6. Spis mindre mættet fedt. Bliv mættet med fedt! En lille bitte flødeskumskage har aldrig skadet nogen. Du fortjener det. Bare en gang i mellem. Du kan eventuelt supplere dette punkt med punkt nr 5.
  7. Spis mindre sukker! 6 ud af 10 børn og 4 ud af 10 voksne får for meget sukker. Jeg henviser til punkt nr. 3. Spis MASSER af frugt og grøntsager.
  8. Spis mad med mindre salt! Der er ikke salt i en flødeskumskage. Problem løst.
  9. Spis højst 500g tilberedt kød om ugen fra firbenede kræ! I den slags kød er der i øvrigt jern. Så som jeg læser det, skal du spare på jernet. Så fortæl kræet der hjemme, at han skal pakke jernet væk. Vi har sgu ikke godt af det. Det kan KUN blive til et onsdagsknald. Om noget overhovedet. Den øvrige tid er det vigtigt, at vi kvinder fokuserer på vores kostråd.
  10. Spis mindre mættet fedt……….gu’ vil vi ej!! Her sætter vi sgu grænsen! NU HAR VI FULGT DE ANDRE 9 RÅD TIL PUNKT OG PRIKKE! MEN PÅ DET SIDSTE PUNKT GÅR VI ALTSÅ IKKE PÅ KOMPROMIS!! VI VIL HAVE SMØR!

Selv tak.

Har du lyst kan du læse Man ved man er blevet mor når… HER 😉

Og hav så lige en vildt god weekend, ik’?


Følg med i Lillemors univers her:

Instagram / Facebook / Bloglovin' / Snapchat: lillemor-blog

lillemorblog_logo

   

6 kommentarer

  • Katrine

    Jvf pk 5… gå i bad når de bliver teenagere… det bliver sgu en kold fornøjelse.
    Jeg kender i hvert fald ingen teenagere der har skrupler med at bruge alt det varme vand 😜

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Bente

      Dessuten bør man ha et bad pr. tenåring, og et til foreldrene. I tillegg til å bruke opp alt varmvannet okkuperer de også badet i timevis. Konklusjon: Glem bading. Bruk tørr-rens.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Det er bare klasse OMG! 😆

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anne Stine

    Jeg er VILD med dig ❤ jeg vil efterleve dine kostråd promte og nu med god samvittighed 😍

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Smukt
    Lakrids lavet af lakridsrod, lakrids ROD altså vokser den i jorden, ergo frugt og grønt
    sukker kommer forøvrigt fra sukkerroer eller rør, igen begge planter

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg bliver tit fanget i at spise u-varieret, som det kan læses på bloggen idag, får jeg sjældent de e-numre der følger med netop de gule vingummier, da jeg sortere dem fra. Tsk tsk, må bliver bedre til at spise en af dem en gang i mellem 😮

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hvad er det BEDSTE ved at være blogger egentlig?